Sunday, March 24, 2013

F1 2013 - Avustralya Grand Prix'si

Formula 1'de 2013 sezonunun ilk grand prix'sini Kimi Raikkonen kazandı. Fernando Alonso'nun ikinci olduğu yarışta Sebastian Vettel üçüncü oldu.

Kış testlerinden sonra herkes Pirelli'nin yeni lastiklerinin birlaç turdan fazla dayanmayacağından ve yarışta 7-8 pitstop yapılacağından bahsederken lastikler herkesin tahmin ettiğinden daha iyi bir performans gösterdi. Yine de yarışın lastikler ve start üzerinden şekillendiğini söylemek yanlış olmaz.

Startta kazananlar Vettel, Ferrari'ler ve Raikkonen oldu. Alonso ile Massa birbirleriyle yarışırken Vettel ilk turda farkı 2 saniyeye çıkarmayı başardı. Raikkonen ise Hamilton'ın arkasında beşinciliğe yerleşti. Herkes Vettel'in geçen seneki gibi farkı arttırıp Ferrari'lerden uzaklaşmasını beklerken birkaç tur içinde Massa ve Alonso farkı kapatmaya başladı. Bu arada Raikkonen de Hamilton'ı geçerek lider grubunu takibe başladı. İlk pit stoplardan sonra da yarışın başındaki tablo değişmedi. Sutil'i geçmektre zorlanan Vettel Ferrari'lerle farkı açamadı ve yakın takip sonucu lastiklerinin performansını daha erken kaybetti. Raikkonen ise olanları birlaç saniye arkadan izlemekle yetindi. Alonso'nun strateji değiştirerek ikinci pit stopunu öne çekmesi yarışın kilit anlarından biri oldu. Bu hamlesiyle Massa, Vettel ve Sutil'i geçen Alonso Raikkonen'i takibe başladı. Birkaç tur içinde Raikkonen'in iki pit stopla yarışı tamamlayacağı belli oldu. Tek soru işareti Alonso'dan yavaş gözüken Raikkonen'in hızını koruyup koruyamayacağı oldu. İkinci pit stopundan Alonso'nun önünde çıkan Raikkonen lastiklerinin dayanacağını bilerek hızını arttırdı ve Alonso'yla farkı arttırdı. Alonso ikincilikle yetinirken Vettel podyumun son basamağına çıktı. Son senelerin tozunu üzerinden atan Massa dördüncü olurken Hamilton Mercedes'le beşinciliği elde etti. Alıştığımız startlarından biriyle yarışa başlayan Webber yarışın sonlarında altıncılığa yükseldi. Farklı stratejisiyle yarışı uzun bir süre lider götüren Sutil yedinci, takım arkadaşı di Resta sekizinci oldu. Problemlerle boğuşan McLaren'da Button dokuzuncu, yine yol tutuş problemleri yaşayan Grosjean onuncu oldu.

Bu yarış sayesinde takımların hızı ve lastik kullanımlarıyla ilgili ilk ipuçlarını elde ettik. Red Bull herkesten bir adım önde gözükürken, Ferrari geçen seneden daha iyi bir başlangıç yaptı. ferrari'nin hız olarak Renault'nun önünde, lastik kullanımı açısından ise arkasında olması bu sene pistte bu iki takımın arasinda ciddi bir mücadele olacağını gösteriyor. Alonso'nun yarışında belirleyici etken ilk turda Massa'yı geçememesi olduysa da ideal koşullar altında da yarışı kazanabilecek durumda olmadığı Raikkonen'in son turlardaki performansından belliydi. Geçen sene lastik kullanımıyla öne çıkan Lotus buna ilave olarak seneye daha hızlı bir araçla başladı. Özellikle sezonun başında elde edecekleri puanlar onları şampiyonluk potasına sokabilir. Mercedes Hamilton'ın gelişiyle toparlanma sürecine girerken, McLaren geçen sene Ferrari'nin yaşadığına benzer problemlerle boğuşacak gibi görünüyor. Force India geçen seneden daha derli toplu gözükürken geçen senenin sürprizi Sauber Williams'la birlikte sezonun başının kaybedeni olacak gibi duruyor. Toro Rosso, Caterham ve Marussia içinde ise beni şaşırtan Marussia oldu. Geçen seneye göre çok daha hızlı gözüken Marussia, Jules Bianchi'nin gelişiyle bu sene sürpriz yapabilecek konumda gözüküyor. Jules Bianchi junior kategorilerde iyi bir pilot olarak dikkat çekerken, geçen sene Force India ile cuma antremanlarında takımı etkilemeyi başaramamıştı. Jules Bianchi gbii ortalamanın üstünde ama yıldız olmaya aday gözükmeyen bir pilotun bu mücadeleyi domine etmesi Caterham, Toro Rosso pilotları ve Marussia'nın diğer pilotu Chilton hakkında soru işaretleri oluşturacak gibi duruyor. Bu sene için gridin arkasında Bianchi'ye dikkat etmek gerektiğini düşünüyorum.

Sonuç olarak sezon oldukça hareketli bir yarışla başladı. Ben geçen seneki gibi mücadeleci bir sezon göreceğimize inanıyorum. Alonso ve Raikkonen'in sezon başında ellerine geçirecekleri fırsatları iyi kullanması gerektiğine inanıyorum, bu olmazsa Vettel Alain Prost'un dört şampiyonluk başarısını egale edecek gibi duruyor.

No comments:

Post a Comment